Saturday, January 1, 2011

Aksi Bolasepak Malaysia Dulu Dulu

Khas untuk kaki bola.... disini sempat aku selongkah keratan-keratan akhbar lama untuk sekadar ingatan bersama. Sama-sama kita saksikan....

Skuad kebangsaan yang menjadi kebanggaan seluruh rakyat Malaysia satu masa dahulu menyanyikan lagu Kebangsaan Negaraku di kem latihan Bukit Freaser dua hari sebelum perlawanan menentang Korea Selatan pada kelayakan Pra-Olympic Final di Stadium Merdeka pada (4 April 1980).

Kesebelasan utama pasukan Malaysia berbaris sebelum perlawanan bermula (6 April 1980). Tidak kelihatan di barisan Mokhtar Dahari kerana cedera.

Aksi tandukan terbang dari penyerang lincah Hassan Sani yang menghasilkan jaringan penyamaan ketika bertemu Korea Selatan.


Hero perlawanan James Wong yang menjaringkan gol kemenangan 2-1 keatas Korea Selatan di kerumuni pemain-pemain setelah wisel penamat dibunyikan.

Kelihantan Soh Chin Aun, Khalid Ali dan kesebelasan utama pasukan Malaysia diberi penghormatan mengadap orang kenamaan dipentas diraja serta diberi ucap tahniah diatas kejayaan mengalahkan Korea Selatan sekaligus layak ke Pra-Olympic Moscow 1980 (Apapun kita memboikot atas sebab Russia-Afhganistan)

kredit to http://daddyslinkkk.blogspot.com/2009/08/masih-dalam-ingatan.html

No comments: