Saturday, February 26, 2011

Azlan Ismail Hampir Tumpaskan Kijang

Norshahrul selamatkan Kelantan untuk kekal terajui liga

ALOR SETAR - Jaringan penyamaan Norshahrul Idlan Talaha menyelamatkan rekod tanpa kalah Kelantan daripada dileburkan Kedah dalam persaingan bola sepak Liga Super musim ini di Stadium Darul Aman, Alor Setar, semalam.

Rembatan voli penyerang negara itu pada minit ke-79, turut mengekalkan Wira Merah sebagai peneraju liga selepas melalui lima perlawanan, sekali gus memadam gol pendahuluan menerusi tolakan jarak dekat Azlan Ismail pada minit ke-57.

Dalam perlawanan yang disaksikan kira-kira 8,000 penonton itu, Kelantan terlebih dahulu mengancam kubu Kedah apabila percubaan S. Chanturu dari luar kotak penalti pada minit ke-7 menggegarkan palang gol.

Pada separuh masa kedua, Kedah yang membariskan kesebelasan terbaiknya semakin bernafsu memburu gol termasuk menerusi sepakan kaki kiri Azlan pada minit ke-53 yang berjaya ditangkap kemas oleh penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat.

Azlan ternyata menjadi duri dalam daging bagi pasukan pelawat apabila cekap menyambar peluang yang terhidang di hadapan gawang lawan dengan menyumbat gol pertama tuan rumah empat minit selepas itu hasil umpanan sebelah kiri daripada Baddrol Bakhtiar.

Sang Kenari nyaris menggandakan jaringan gol pada minit ke-66, namun sepakan Azmi Muslim ditepis keluar Khairul Fahmi.

Sementara itu, Terengganu pula melonjak ke tangga ketiga liga selepas menewaskan Kuala Lumpur 2-1 hasil jaringan Hadi Yahya dan Ashari Samsudin di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Si Penyu terikat lapan mata dengan Perak yang bagaimanapun mempunyai kelebihan perbezaan gol, tiga berbalas dua yang hanya akan bertandang ke Kuantan untuk menentang Pahang, hari ini.

Kedua-dua gol Terengganu pada minit ke-38 dan 52 itu turut merapatkan jurangnya dengan jaringan tunggal Kuala Lumpur oleh Yong Kwong Yong pada minit ke-83 dengan pelawat turut kehilangan Ahmad Jihad Ismail yang dibuang padang.

Sementara itu, Sarawak kian merapati teraju Liga Perdana yang kini dikuasai PKNS sebanyak dua mata dengan membelasah Pos Malaysia 5-1 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, semalam.

No comments: